Wednesday, August 3, 2011

Bila hati sudah malas

Lepas menyetelkan makanan2 yg ade masa sahur tadi kat umah mentua aku, aku dan combi mem"blah"kan diri nak g keje. Punya la awal pagi, 6:30 pagi tuuuuuuuuuuu... ngantuk beb!!!Tapi sbb punya la syg kat combi aku ni aku gagahkan diri aku ni utk keluar keje awal2 pagi. Dey, aku selalu masuk keje lambat dey!!! dah la nak hantar combi aku ke damansara dari dengkil pulak tu. Masuk ldp highway, biasalah jem mcm tin sardin..cam gampang jem nya.


Akhirnya smp jugak ke tempat keje combi kat Solaris Mont Kiara ni tepat ko 8am. Masuk parking, perghhh..mata aku berot2 je. aku tgk side mirror terkejut aku, aku xnampak muka jelita aku ni..hah!!??what the...oooo. rupa2nya aku tutup mata sebab ngantuk gila babas. Lepas combi aku blah ke tempat keje aku pn membutakan diri dalam kereta. bajet nak tido kejap la. Xtahan ngantuk.Setan level berapa tah duk gayut kat mata aku skang ni.


 Ttba kereta aku kena ketuk, aku tgk combi aku panggil aku "ayg, x g keje lagi ke? dah kol bape da ni.." Sambil gosok2 mata tgk jam. HAH!!!??? kol 12.30pm!!! Dengan hati yg sikit gelabah, aku start engine kete aku blahkan diri. Masuk je highway, jem lagi..tersengguk2 kepala aku ke stereng kete aku ni. Pecah kepala aku enam kali!!!! Arghhh..otak da pikir, nak tido je. Keluar tol Puchong aku nampak signboard SK kat sebelah kiri, cyberjaya depan lagi. Dengan mata segarnya aku bg signal ke kiri.....menuju tasik idaman aku di sana menantikan aku meratahnya...eh..


P/S : kejadian berlaku masa hari pertama puasa. Mintak2 bos aku xbaca blog aku ni. Eh....nak plak dia baca!!! haha...berangan la ko!!

No comments:

Post a Comment