Thursday, August 18, 2011

Elevator or lift..



Petang tu, aku keluar utk ke pasar ramadhan utk beli makanan berbuka puasa. Owh, sbb aku tertido tadi dengan tiba2 aku jadi cam org gila. Mana x nya jam masa tu pukul 6:50pm. Mana x gila aku jadinya..da la lapor pastu makanan x beli lagi. Besa la, nama pn org bujang kena la beli makan sendiri kat kedai or masak sendiri (ko masak ke der??) hahaha


Lepas beli kuew tiow goreng basah+ayam percik+pow kacang+air soya cincau aku gerak balik. Dengan rasa kelam kabut cam hampeh nak sampai umah cepat (jam pukul 7:23pm)aku cepat2 menuju ke lift. Kat condo aku ni ade 3 lifts but ade satu je lift yg boleh guna. 2 lagi rosak. Minggu lepas ada kes, org terperangkap dalam lift dan masa tu pulak time genting nak buka pose..pergh!! ngeri pulak bila aku pikirkan masa tu..da la tgh lambat, kalo ade makanan kat tangan at least boleh la balun pe yg ade kalo terperangkap dlm lift. Kalo xde..perghhhh.....Eh??pesal aku mintak2 lak ni??


Sebab ade satu je lift aku tggu pnya la lama. Cantik orang kat bawah ni pn xde..tingggg!! yess..lift..aku masuk dan tekan button close. tingggg!! cess, ade org nak masuk pulak. aku cepat2 tekan button close lagi..tinggg!! adoiiiiiii...cmon la..aku nak cepat sampai umah ni..dah dekat nak berbuka da ni..dah2 la tu..bila pintu lift nak tutup je ting lagi dan seterusnya ting lagi sampai la penuh satu lift..agak berbulu seluruh dada juga la masa tu..mana x nya mula2 tu aku sorang2 je ni dan dan penuh satu lift..oleh sebab aku puasa, kena lah banyak bersabar yerk?


Dalam lift tu aku pikir gak la, cane la kalo kita dalam keadaan terdesak nak cepat gile pastu jadi mcmni. Stress teramat sgt aku rasa. Dan korang pun akan rasa ape yg aku rasa kan?? Kita sebagai orang islam hendaklah banyak2 kan bersabar dan jangan jadi cam dlm video bawah ni. Thanks to ALLAH aku x macam tu... ;D





No comments:

Post a Comment