Thursday, July 28, 2011

Dota

Mungkin ramai yg tahu ape itu DOTA ataupun mgkin buat2 xtau ataupn mmg xtau langsung pe tu dota..Thread kali ni aku nak ceritakan serba sedikit tentang DOTA. Lgpn da faberet aku main DOTA ni..Ok, Dota adalah salah satu game dalam Warcraft 3. Ramai golongan yg bermain DOTA ni dari golongan lelaki, perempuan , budak2, muda-mudi mahupun org tua yg xsedar diri macam kawan aku..umur da 40 lebih pn still layan lagi..aku pn ape kurg hebatnya..still maintain dari 4 tahun lepas aku menghantukan diri dalam game ni.

Aku nak cite sket ape kisah aku sepanjang penglibatan aku dalam pengDOTAan ni. Aku mmg agak hantu bermain video game. PC, laptop, wii, ps3, xbox ke sume nya aku melayan. Tapi mesti game BOLA. Aku sejak kecik mmg gila main game bola..Yg paling faveret adalah Winning Eleven. Tapi aku rasa korg xpenah layan Winning Eleven 3 kan??HAHAHA..aku main!! Berbalik kat cite aku dota aku ni, masa aku abis kelas..aku berlari2 sekuat hati menuju ke bilik nak terjah layan pc aku main game bola la ape lagi. Suddenly, aku agak terkilan la sebab kawan aku pulak yg sedang menikmati game di sana(PC aku la)..

Ciss!! Agak hampeh gak la, bila aku tgk game yg dia main. Aku ckp dgn dia "game ni xjantan la".."macam kartun"...yela aku mmg xde game lain selain dari bola..start gelecek, rembat masuk gol..tu je la point game nya..haha..Dan dia bagitau la game ni di beri nama DOta..Ohoo...yes,of cos la si hantu ni la yg menghantukan aku dalam penDOTAan aku sehingga kini..Bila imbas balik masa2 dulu, aku tergelak sorg2 sbb mana xnya siap bermurah guru ngn kwn aku ni nak suruh ajar macamana nak hustler dlm DOTA..siap kertas ngn pen kauuuuuuuu...punya la kena rasuk ngn hantu dota ni...

Sejak tu, aku mmg sukakan dota...lebih dari segala2nya..dalam hidup aku ni aku ade 4 bnda paling aku sayang..pc aku, laptop aku, galaxy S dan kompom la DOTA..sejak 4 tahun lepas hingga sekarang aku rasa bahagia dgn DOTA. Kalo xmain seframe pn dalam sehari aku rasa cam putus cinta..Pernah satu hari semasa perkenalan aku dengan combi aku :


Aku : U...u tau x sape yg paling I sayang?
Combi : I kan?
Aku : xla..Ibu I la..
Combi : Ok..yg 2nd mesti I kan?
Aku : xjugak..2nd tu Dota..
Combi : (dgn muka berkerut2) What????!!! U sayang Dota lagi dari I???Huh!!!?? $#!$#!%$#
Aku : Lor...dah I kenal Dota dulu dari u..U no 3 I sayang k?
Combi : Xnak!! Huh!! (merajuk)


Game yg aku baru tapau budak2 kat garena sebentar tadi..GODLIKE!!!!

1 comment:

  1. wakakaka.. nasib baik echa no3, klau aku n0-3, GAWAT SEH!!! (dalam hati.. "seram nieh..")

    ReplyDelete