Thursday, July 28, 2011

Interview

Sedang aku menghirup udara segar di beranda condo penginapan aku ni sambil menghirup asap rokok yg terasa agak payau petang itu (intend to quit) ttba pintu rumahku di ketuk.. Biasanya pintu rumah aku ni kena ketuk bila aku order food delivery tapi bila masa plak aku order??arghhhh..potong stim betula la aku baru nak berhalimunan kejap pn xboleh..Dengan rasa malasnya aku buka la pintu..Kelibat seorg awek yg agak cun sambil memegang mic dan 2org lelaki berbadan agak besar di belakang nya sambil memegang camera video yg besar dan seorg lagi memegang alat makeup..


Aku : Ya, nak cari siapa?
Awek : Rumah ni rumah kepada En Kasut Hijo (KH)?
Aku : (Dengan rasa agak terperanjat) Err...ya saya? Ada apa ye?
Awek : Owh En Kasut Hijo..Kami datang dari rancangan baru dari TV10 "Bersama Blogger Berjaya" ingin menemuramah encik..Boleh kami masuk??
Aku : Err.. Jap ye..(Sambil hempas pintu lari2 anak masuk bilik buka laptop sambung main Dota se"frame")

Sejam kemudian...

Aku : Sila la masuk..
Awek : (sambil lap air liur) Terima kasih..
Aku : Jemput la duduk (Sambil tunjuk ke atas lantai)
Awek : Terima kasih lagi..Maafkan ganggu KH petang2 ni..
Aku : Tau xpe..
Awek : Boleh kenal kan nama sebenar anda?
Aku : Nama saya Kasut Hijo, atau lebih dikenali sebagai kasut hijo atau nama pendeknya KH..
Awek : err..adakah nama tersebut nama sebenar anda?
Aku : Xjuga..kadang2 tu kawan2 saya panggil saya kasut hijo..
Awek : Ya2, saya tau..KH ni pandai bergurau ye...(Sambil gelak terbahak2)
Aku : Sebenarnya saya suka bergurau sambil makan kuachi tapi kalo cik nak saya boleh tunjukkan lagi..
Awek : Err...err..xpe la..lain kali saje lah ye. Boleh KH cerita serba sedikit tentang diri KH?
Aku : Saya seorang lelaki yg baru berjinak dalam membelog belog ni..
Awek : Eh awak baru lagi ke dalam bidang blogging ni?? I thought u has already write the blog for a long time ago? Because this interview section is for those blogger who already succeed in blogging..
Aku : (shit..ckp omputih la pulak) Err..err..I know what is round bout laaa!!
Awek & crews : HAH!!!??
Aku : See.. What it can see!! (dengan "confident"nya menjawap)
Awek : Whateva la KH..Ok, Boleh ceritakan tentang kehidupan KH sebagai seorg blogger?
Aku : Saya suka main DOTA dalam bilik, berriadah bersama laptop saya, tetapi tidak suka berblogging..
Awek : Owh..Apa hobi KH?
Aku : Saya suka main DOTA dalam bilik, berriadah bersama laptop saya, tetapi tidak suka berblogging..
Awek : Err.. Tu jawapan yg sebelum ni kan?
Aku : Sama je..
Awek : Ok..Apa makanan dan minuman kegemaran anda?
Aku : Nasi goreng paprik ayam & Teh ais..
Awek : Baiklah..Apa title blog anda dan apa maksudnya?
Aku : Title blog saya adalah "All men by nature desire knowledge" dan maksudnya saya tidak tahu dan saya sendiri tidak memahaminya..
Awek : Haha..Tu pn awak xtau..apa laa..tapi kenapa awak namakan title blog awak camtu kalo awak sendiri xpaham..
Aku : Saya jumpa kat google so saya kopi and paste je..
Awek : Owhh..Bagus2.xpernah sesiapa pn blogger yg pernah lakukan sebelum ni...awak adalah kali pertama..tahniah..
Aku : Terima kasih (hidung kembang2 + bongkak)
Awek: Sama-sama..xpelah saya beritahu awak ape maksudnya "Semua manusia mempunyai sifat inginkan pengetahuan" dalam bahasa melayu nya..
Aku : Oh..baru saya tau..kalo dalam bahasa latin pula?
Awek : Mana la saya tau..huhu..Boleh nyatakan kenapa awak berblogging?
Aku : Saya berblogging kerana saya mahu ditemuramah dalam rancangan baru dari TV10 "Bersama Blogger Berjaya"
Awek : WOW!!Xsangka awak sangat meminati rancangan kami ni?
Aku : xjugak..saya sebenarnya xpernah dengar pn rancangan awak ni..
Awek : Eh, tapi awak cakap awak berblog sbb rancangan kami?
Aku : Tapi tu yg awak suruh saya katakan tadi kan sebelum interview?
Awek : Eh..pandai2 je awak ni..mana ada?
Aku : Tuuu..siap ada banner kat belakang awak tu? (sambil tunjuk kat lelaki makeup tgh pegang banner)
Awek : Errr..Awak salah sangka sbnarnya..xpela..kita berhenti setakat ni sajalah..terima kasih dengan kesudian En KH bersama kami petang camni..
Aku : Eh, nanti dulu..saya nak tangkap gambar kamu semua.
Awek : Baiklah..




Antara gambar yg sempat aku tangkap tempoh hari..poyo je diorg ni kan?huh!!



No comments:

Post a Comment