Thursday, July 28, 2011

Singa VS rimau

Agak2 sape yg menang??mesti la singa sebab dia tu raja segala binatang..xsetuju?? better tgk Lion King..nama movie tu pn da tau sape yg king..bagi aku rimau kena la mengalah sket kat king ni. Tatkala aku tgh menaip ni aku baru je selesai tgk game harimau malaya vs singa sebentar tadi dgn berkesudahan 1 - 1 (kalah juga). Yerp, bagi aku singa layak utk menang dlm game tersebut. Korang xsetuju? Baiklah..kita berdebat sket..

Aku xla berapa nak fanatik sgt dgn bola tempatan or luar negara. Tp oleh sebab baru2 ni byk kali rimau kita menang so sebab tu kita bersemangat balik nak sokong rimau. Ramai kawan2 aku termasuk combi aku ni kata singa main tipu la, byk pemain import la pe la..Eh, jap..sape yg control game sebenarnya? dari stadium singa hinggalah ke malam ni stadium rimau still singa yg control the game. Yerp, pemain singa byk pemain import a.k.a da bermastautin di singapore. Tapi adakah anda sedar ini adalah halangan pertama utk kita pergi lebih jauh. Cth la kita dapat kalahkan singa mlm ni nnt pastu dpt layak ke Piala Dunia...Errr..nnt jumpa sape ek? France? Germany? England? Argentina? wowo...kalo dgn singa pn da byk sgt alasan nya tp bgi aku ia adalah pendapat yg agak tidak profesional. Yes, bagi aku singa main lebih baik berbanding rimau kita. Masih jauh langkah rimau kita nak berlari...

Dulu ingat lagi x rimau kita ni ketandusan penyerang. Defenders da bagus tp finishing sgt la lemah..Bila defender da dapat pegang bola pastu bawa bola smp ke tengah tup tup terus tersekat smpi kita pn mnyumpah seranah ni sebab menyampah (termasuk la aku). So skrang apa pulak jadinya? Finishing sudah ada, dan barisan midfielders yg sgt bagus dan keeper yg tangkas selamatkan bola (hanya utk Fahmi) tp mana defenders rimau kita yg mantap dulu?

Malas nak bebel byk..kejap lagi aku nak kerja..kerja malam yg tah bila nak abis..rimau kena ratah, kerja smp kol 6 pagi esok. Majulah rimau kita utk...err...korg je la yg smbung...


Ketika melihat streaming online di NOC

Execs yg jadi peneman aku tgk kekalahan rimau kita


Oh ya, inilah tempat aku & dimana  aku dicampak 
oleh bos aku sejak 3tahun lepas NOC 
(Network Operation Centre) di Cyberjaya ni..



Dan korang rasa aku xsuka ke rimau kita? Siap aku da prepare da gambar kat bawah ni kalo rimau kita menang da tentu aku paste kan pic ni kepada singa fans (kawan2 aku) kat FB bagi diorg panas...huhu...





2 comments:

  1. aummmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!... :P
    encik sapi sali nape xgolkn bebyk semalan..mls ckp lebih2 kang ade yg makan lutut rimau kang..huh!

    ReplyDelete
  2. auuuuuuuuuummmmm........aummmmmmmmmmmmm

    ReplyDelete