Thursday, July 28, 2011

Internet Slang



Ramai org bila berinternet mesti ada jumpa word2 yg agak hebat ke"shortform"an nya..xkira la dalam Facebook ke, Myspace ke +google,YM, MSN, MIRC, bbm or etc asalkan ianya berunsurkan utk berchatting mesti korg ade jumpa word cthnya "LOL" , "LMAO", "FTW", "OMG"..Mesti ramai yg masih terpinga2 atau buat2 paham bila kawan anda gunakan word2 tersebut. Ramai yg mungkin paham meaning word2 ni atau mungkin ramai jugak berpendapat disebaliknya dan dialog ini selalu dalam fikiran korg "Ape budak ni mencarut2 kat aku pulak?" atau "Gila ape?" pasti bermain2 di fikiran anda semua.

Tetapi, tujuan slang ni adalah utk diguna pakai sebagai meng"shortform"kan ayat2 mereka utk berchatting. Tahukah anda dengan adanya slang2 ini anda akan merasakan kepantasan anda menaip ataupn malas nak taip panjang2. Aku pn kadang2 gunakan slang2 ni pada masa yg tertentu. Bagi aku, slang ni agak membantu aku. Lagipun aku da bosan bila guna "HAHAHA", "GRRR", "UWEEEKK".. dan ianya sgt boring sebab masa zaman mirc pn da biasa kita tgk dulu.

Ok, utk thread kali ni aku mahu share sedikit info tentang beberapa slang yg biasa kita lihat di internet. So, lepas ni jangan pulak bila jumpa word ni cakap budak/kawan anda tu sedang mencarut. Harap terhibur..eh..


LOL - laughing out loud

LMAO - laughing my ass off

ROTFL - rolling on the floor laughing

BWL - bursting with laughter

ROFC - Rolling On Floor Crying

ROFLMAO - Rolling On Floor, Laughing My Ass Off

ROFLMBO - Rolling On the Floor Laughing My Butt Off

ROFLOL - Rolling On Floor, Laughing Out Loud



Sekarang ni aku sedang mempraktikkan penggunaan word "GTB" bermaksud "Gelak Terbahak-bahak" atau "GALSM" bermaksud "Gelak Atas Lantai Sambil Menangis"..boleh ke camtu??asik guna bahasa omputih je..kasi bm la pulak..ye x? Majulah Bahasa kita utk negara..



No comments:

Post a Comment