Saturday, July 30, 2011

Suatu petang 2

Aku baru balik dari keja..agak letih sebab byk report aku kena buat kat NOC tadi. Petang tu jugak hujan rahmat turun selebatnya. Terasa perut aku ni ttba berbunyi. Ong gedek gedek...eh bunyi katak pulak?? Yela2, aku cari kedai makan ye. Aku pn singgah kedai "Ani sup utara". Sup daging set dengan sambal belacan yg sgt pedas terlintas di kepala aku yg masa tu mmg pikir nak makan je. Aku masuk kedai tu dan duduk. Tiba - tiba..


Crowd : Supriseeeeeeeeeee!!!!! (sorakan demi sorakan dari sume org dlm kedai tu menjerit2)
Aku : gulp!! apa pulak ni?
Tokey : Awak mesti terperanjat kan?
Aku : mesti lah..saya da la tgh lapar ni..
Tokey : sebenarnya kami sume mmg tunggukan awak datang..
Aku : Eh, cane awak tau yg saya akan dtg?
Tokey : biasanya mmg time2 hujan cmni awak akan dtg ke kedai kami kan?
Aku : mmg pn..sebab best makan sup panas2 time hujan ni..tu yg saya datang ke sini..Tapi nape siap nak suprise2 plak ni?
Tokey : errr...err tah la..kami pn xtau..da blogger kat blog ni tulis camtu..kami pn xtau kenapa jadi camni..
Aku : Oo..xpela..terima kasih.. (senyum kambing)
Tokey : Sama2...Anisss...tolong amikkan order utk abg ni...
Pelayan: Yes mam..(lari-lari) Awak mesti nak order sup daging set dan teh ais kan?
Aku : Eh, mcamana awak tahu?
Pelayan : Awak kan selalu order set ni..
Aku : Eh xla...ari ni saya nak makan satey..
Pelayan : tapi kedai kami xjual satey..(garu2 kepala)
Aku : Ooo..kalo mcm tu bagi saya sup daging set la..
Pelayan : err..err..baiklah..nak air ape?
Aku : ermm..air buah ade?
Pelayan : ade..
Aku : buah ape ade?
Pelayan : Sume jenis air buah ade..
Aku : erm...kalo mcm tu kasi saya air buah manggis satu..
Pelayan : haha..yg tu kami xde..(sambil gelak tersipu2)
Aku : kalo camtu saya nak order air durian la...
Pelayan : err...tu pn kami xde..
Aku : aik!! kata sume jenis air buah ade?
Pelayan : tau..tapi cam pelik je..mana ade air tu..
Aku : xpe lah..kalo camtu saya order teh ais je la...
Pelayan : .........(blah begitu saje)

2 comments: